Image result for بک لینک

 

مواردی وجود دارد که با این ادعا مخالف هستند - اما از نظر من ، مفهوم اقتدار دامنه واقعی است.

 

اصطلاح "اقتدار دامنه" توسط سایت صنعتی Moz.com ابداع شد ، اما به عنوان نام رایج در جهان SEO تبدیل شده است.

 

بسیاری از متخصصان سئو وقتی از اصطلاح مرجع دامنه استفاده می کنند دچار مشکل می شوند ، زیرا معیار واقعاً یک عامل رتبه بندی در الگوریتم Google نیست.

 

اما من معتقدم این مفهوم درست است.

 

مفهوم مرجع دامنه سئو چیست ادعا می کند که هنگام ایجاد پیوند به هر صفحه در دامنه خاص ، سایر صفحات دامنه از آن بهره مند می شوند.

 

اما این مالش است - مزایای آن جهانی نیستند و در بسیاری از موارد ، از ظرفیت پیش بینی من سرپیچی می کنند.

 

تبلیغات

 

خواندن را در زیر ادامه دهید

اما اگر پیوندهایی به صفحات درون دامنه خود ایجاد می کنید ، باید صفحات مربوط به محصولات و خدمات خود را بردارید.

 

ساخت پیوند داخلی را فراموش نکنید

ایجاد پیوند داخلی - روند اطمینان از بهینه بودن پیوندهای موجود در محدوده سایت خود - یکی از مهمترین جنبه های سئوی SEO است که نادیده گرفته می شود.

 

بهانه ای برای عدم اجرای برنامه ساخت لینک داخلی وجود دارد.

 

برخلاف لینک سازی خارجی ، شما تمام جنبه های فرآیند ساخت لینک داخلی را کنترل می کنید.

 

لازم نیست امیدوار باشید که یک مدیر وب سایت پیوندی به صفحه محصول یا خدمات شما اضافه کند.

 

شما توانایی ایجاد یک ساختار پیوند داخلی را دارید که به افزایش دید موتور جستجو کمک می کند.

 

در بسیاری از موارد ، یک مبارزات عالی ساخت لینک داخلی ممکن است کافی باشد تا صفحه محصول یا خدمات شما را به بالای نتایج موتور جستجو برسانید (بستگی به رقابت و بسیاری از عوامل دیگر دارد).

 

من قصد ندارم در این مقاله وارد بخش ایجاد لینک داخلی شوم.

 

اما اگر ایجاد پیوند داخلی در زرادخانه شما نیست - من به شما توصیه می کنم تحقیق کنید.

 

این یکی از قدرتمندترین دارایی هایی است که SEO برای صفحاتی که ایجاد لینک خارجی دشوار است ، دارد.

 

خلاقیت و ایجاد پیوندها دست به دست هم می دهند

من شخصاً طرفدار هیچ تکنیک ساخت پیوند خودکار نیستم.

 

در واقع ، من تا آنجا پیش خواهم رفت که بگویم اگر شما در مورد یک تکنیک منحصر به فرد ایجاد لینک مطالعه می کنید ، این تکنیک احتمالاً قبلاً بیش از حد بازی شده است و مانند گذشته م effectiveثر نیست.

 

وقتی همه روی یک باند تاکتیکی لینک سازی می پرند ، سو abاستفاده می شود و در بیشتر موارد از اثر کمتری برخوردار می شود. متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بک لینک چیست  بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

کلام آخر در مورد استفاده از بک لینک ها 

از انجایی که اشتباه در این کار می تواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود و نیز نتایج کاملا مع به همراه داشته باشد، شما قبل از شروع به کار حتما باید به خوبی با تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل آشنا شوید. مطمئنا کسب بک لینک و استراتژی درست برای لینک سازی داخلی می تواند جایگاه شما در نتایج گوگل را بهبود بخشد

 

برای اینکه بفهمیم بک لینک چیست، باید اول با مفهوم واژه لینک آشنا شویم: لینک ها همان کلماتی در سایت هستند که با کلیک روی آن، به یک صفحه دیگر در دنیای وب منتقل میشوید. مثلا اگر شما روی عبارت سئو محتوا در این متن کلیک کنید، وارد صفحه سئو محتوا فرین آکادمی میشوید. چرا؟ چون این عبارت یک لینک است. البته دقت کنید که لینک ها میتوانند به جای متن روی تصاویر هم قرار گرفته و با کلیک روی عکس مخاطب را به یک صفحه دیگر ببرند.

اما در مورد بک لینک: واژه سئو محتوا در بخش بالا، یک لینک از این مقاله در سایت فرین آکادمی به مقاله سئو محتوا در همین سایت است. اما اگر با کلیک روی این لینک وارد سایت دیگری مثل وب سایت x شوید، در اصل این یک بک لینک به سایت x است!

بنابراین فهمیدیم بک لینک به معنای لینکی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر داده میشود. اگر بخواهم به شکل دقیق تر بگویم؛ این لینک برای سایتی که به آن لینک داده شده به عنوان یک inbound link یا لینک ورودی محسوب میشود و برای سایت مبدا که دهنده لینک است، یک لینک خروجی یا External link است. خب، تا اینجا متوجه شدیم که بک لینک چیست اما الان باید به سراغ بخش مهم تر مقاله برویم:

تاثیر بک لینک در سئو سایت چیست؟

در ادامه میخواهیم ببینیم که تاثیر بک لینک روی سئو سایت چیست و اصلا چرا در بهینه سازی سایت اهمیت دارد؟ خب ببینید فلسفه گوگل برای اهمیت دادن به بک لینک ها این بود:

هدف هر موتور جستجویی در سطح وب، نمایش بهترین نتیجه به کاربر در صفحه اول نتایج است. منظور از بهترین نتیجه هم سایت هایی هستند که محتوای واقعا مفید و با کیفیتی دارند. گوگل میگوید اگر وب سایت شما واقعا دارای محتوای باکیفیتی باشد، باید بقیه کاربران سطح وب هم از آن صحبت کنند. یعنی چه؟

 این یعنی اگر فرین آکادمی سایتی است که محتوای خوبی در زمینه آموزش سئو منتشر میکند، مدیر سایت x، مدیر سایت y، مدیر سایت n و… هم از این موضوع با خبر میشوند. در ادامه آنها در سایت خودشان لینک هایی به فرین آکادمی میدهند تا کاربرانشان به سایت خودشان با این وب سایتِ با کیفیت و معتبر آشنا شوند. علاوه بر این، کاربران عادی هم در سطح وبلاگ های رایگان، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و… به فرین آکادمی لینک خواهند داد که باعث تایید معتبر بودن این سایت میشود.

به طور خلاصه فلسفه بک لینک ها این است:

اگر سایت خوب و لایقی برای صفحه اول گوگل باشید، علاوه بر رعایت همه فاکتورهای بهینه سازی مثل سرعت، زیبایی و… در سایتتان، خود کاربران سطح وب هم به شما لینک میدهند.

بک لینک ها چطور سئو سایت شما را بهبود میدهند؟

خب با توجه به فلسفه بالا، هر چه یک وب سایت معتبرتر باشد، سایت های بیشتری به آن لینک میدهند. این یعنی اگر سایت x و سایت y رقیب یکدیگر باشند، گوگل برای بررسی آنها علاوه بر بررسی دیگر فاکتورهای سئو، به تعداد بک لینک های آنها هم دقت کرده و هر کدام لینک بیشتری داشته باشند، آن را به عنوان سایت معتبرتر شناسایی کرده و جایگاه بهتری به آن میدهد.

اما صبر کنید! این مثال مربوط به چند سال پیش بود و طی این چند سال اتفاقات جدیدی در سطح وب و الگوریتم های گوگل افتاده که حتما باید با آنها آشنا شوید:

وقتی همه چیز درباره backlink ها تغییر کرد!

 

آن اوایلی که گوگل بک لینک ها را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در نتایج معرفی کرده بود، یک شاخصه هم برای سنجش اعتبار سایت ها در اختیار وبمستران گذاشت: پیج رنک! پیج رنک صفحه ای از گوگل بود که شما میتوانستید در آن آدرس سایت خودتان را وارد کرده و ببینید که از نظر گوگل چه امتیاز و قدرتی دارید. پیج رنک عملا نسبت به تعداد لینک هایی که به سایت شما داده میشد، بالا میرفت.

 

4 روش برای جلوگیری کردن از کپی محتوای وب سایت

 

اما خب مشکل همینجا بود. همینجا بود که گوگل فهمید همه چیز آنطور که فکر میکرد جلو نمیرود. چرا؟ چون خیلی از سئوکارها و مدیران وب سایت، به جای اینکه به تولید محتوای باکیفیت و… توجه کرده تا بقیه به آنها لینک بدهند، راهکار سریع تری را پیدا کردند. آنها شروع کردند به خرید بک لینک از سایت های فروشنده و ده ها روش دیگری که باعث افزایش تعداد بک لینک ها، افزایش پیج رنک و در نتیجه افزایش قدرت سئو آنها میشد.

این یک مشکل بزرگ برای گوگل بود چون خیلی از وبمستران به کمک این تکنیک ها که اصطلاحا به آنها سئو کلاه سیاه میگویند، سایت های بی کیفیت و حتی صفحات تبلیغاتی را به نتایج اول گوگل آورده و کاربران را اذیت میکردند. از همینجا بود که همه چیز تغییر کرد. گوگل بعد از این موضوع، صفحه پیج رنک خودش را از دسترس وبمستران خارج کرده و قوانین جدیدی به جای تعداد لینک برای اعتباربخشی بک لینک ها در سئو ایجاد کرد. اینجا جایی است که بخش اصلی مقاله ما شروع میشود:

گوگل چطور اعتبار بک لینک را تعیین میکند؟


بهترین تبلیغات

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : لینک ,سایت ,گوگل ,دامنه ,صفحه ,اعتبار ,فرین آکادمی ,لینک داخلی ,وجود دارد ,پیوند داخلی ,برای گوگل ,ایجاد پیوند داخلی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زمین شناسی مهندسی در حیطه علم و عمل فروشگاه خرید و فروش محصولات آموزش زبان انگلیسی Ashley ZoomLord فرش لطفی فرش ماشینی هفصد شانه - فرش روز